Poznata je tvrdnja da pohađanje dječjeg vrtića može potaknuti govor i razmišljanje kod djeteta, a kasnije uticati na uspjeh u školi. U Francuskoj je provedeno istraživanje na preko 1000 djece u uzrastu do tri godine kako bi se dobio uvid u uticaj vrtića na ponašanje djeteta.
Općenito, jedno od šest djece ima probleme s ponašanjem poput hiperaktivnosti i niske koncentracije, a skoro isti broj nosi se s emocionalnim problemima. Jedno od 15 djece ima teškoće s pronalaženjem prijatelja, dok jedno od sedam ima loše socijalne vještine.
Istraživanje je pokazalo da je za djecu koja idu u vrtić manja vjerovatnoća za probleme s emocijama i ponašanjem, a vjerovatnije je i da će se bolje snalaziti u društvu od onih o kojima se brine neko iz porodice ili dadilja/teta čuvalica.
Tim stručnjaka pratio je emocionalni razvoj djece u Parizu od rođenja do 18. rođendana. Roditelji su odgovarali na pitanja o ponašanju, emocionalnim problemima djeteta, poteškoćama pri stvaranju prijateljskih odnosa, hiperaktivnosti, slaboj pažnji, ponašanju i društvenim vještinama.
- O 44 posto djece brinula je dadilja, 26 posto je išlo u vrtić, a o 30 posto su se brinuli članovi obitelji ili prijatelji.
Rezultat je otkrio da su dječaci koji su pohađali vrtić imali manje emocionalnih problema, a najviše problema s ponašanjem imala su djeca o kojoj su brinule dadilje.
”Pristup visokokvalitetnoj brizi za djecu u prvim godinama života može poboljšati emocionalni i kognitivni razvoj djece, spriječiti kasnije emocionalne poteškoće i unaprijediti prosocijalna ponašanja”, stoji u zaključku autora istraživanja koji vjeruju da poticajna igra, više vremena za čitanje, pravila i davanje pohvala pomažu razvoju djeteta već u najranijoj dobi.
Preuzeto sa index.hr