Desetogodišnja djevojčica iz Meksika Adhara Perez imala je tri godine kada joj je dijagnostikovan Aspergerov sindrom, a djetinjstvo u tom periodu su joj obilježili vršnjačko maltretiranje prilikom kojeg su je djeca nazivala “čudakinjom”i problemi kada je u pitanju socijalna interakcija sa djecom njenog uzrasta.
Aspergerov sindrom (eng. Asperger syndrome, AS ili Asperger disorder, AD) jedan je od nekoliko poremećaja iz autističkog spektra karakteriziran poteškoćama u društvenoj interakciji i ograničenim, stereotipnim interesima i aktivnostima.
Iznenađenje je za njene roditelje nastupilo na terapiji kada su saznali da Adhara ima koeficijent inteligencije 162, nešto više od Alberta Ajnštajna i Stivena Hokinga, čiji se rezultati procjenjuju na oko 160 (iako nikad nisu zvanično testirani). Čudo od djeteta, Adhara je završila osnovnu školu sa pet, a srednju sa osam godina.
Nakon incidenta sa vršnjacima, Adhara je postala veoma depresivna i odbila je da se vrati u školu. Njeni nastavnici kažu da je izgledala nezainteresovano za časove, često bi ih prespavala, pa je njena majka shvatila da redovni obrazovni sistem nije prikladan za dijete i odvela je kod terapeuta, koji joj je pomogao da se usmjeri na svoje talente. Ubrzo je završila srednju školu i sada ima dvije diplome, jednu iz sistemskog inžinjerstva, a drugu iz industrijskog inžinjerstva sa fokusom na matematiku. Paralelno sa ovim, pohađa kurseve astronomije i gravitacionih talasa.
Adhara je napisala i memoare o svojim iskustvima, pod nazivom „Ne odustajte“.
Forbes Mexico Adharu je stavio na listu 100 najmoćnijih žena u Meksiku 2019. U to vreme je radila na narukvici sa molekulama za praćenje emocija djece sa posebnim potrebama kako bi pomogla u predviđanju i sprječavanju napada. Adhana je definitivno neko ko razumije ove poteškoće. Kada je imala četiri godine, imala je intenzivan napad koji je skoro doveo do kome. Nije mogla pomjerati ruke skoro godinu dana, te je išla na fizikalne terapije. „Tada je Adhara slijedila primjer Stivena Hokinga; rekla je da ga, uprkos tome što ima invaliditet, to nije spriječilo da postigne velike stvari“,
Univerzitet Arizone ponudio je djevojčici mjesto u njihovoj školi. U međuvremenu, ona uči engleski za prijemni ispit i nastavlja da gaji interesovanje za astrofiziku. Želja joj je da jednoga dana postane astronaut.